مدیریت

اهمیت اعتبار و بازخورد

امروز تلویزیون تبلیغ یک شرکت قابلمه سازی رو پخش نمود که با آخرین تکنولوژی ساخت قابلمه در جهان، داخل ایران محصولات خود را تولید می نماید اکه البته برای اینجانب همه تولیدات کشور مهم و تحسین برانگیز است. انصافا هم تولیدات این شرکت بد نیست، اما یک اشکال کوچک در تولیداتش وجود دارد، اشکالی که اکثر تولید کننده های ایرانی به آن دچار هستند، و آن هم غفلت از جزئیات هست.
برای مثال پیچ دسته این قابلمه ها بعد از یک مدت زنگ می زند! واقعا ممکن است یک پیچ در مقابل کل محصول ارزشی نداشته باشد، و اگر بجای آن از یک نوع با جنس مناسب تر استفاده بشود روی قیمت تاثیر زیادی نداشته باشه، اما می تواند واقعا به اعتبار این تولید کننده در آینده خدشه وارد کند. این نشان دهنده این هست که یا این شرکت اصلا سیستمی برای دریافت بازخورد طراحی نکرده یا هنوز بازخوردی در این خصوص دریافت ننموده است.
خوب حالا فکرتان را از قابلمه خارج و زاویه دید خود را گسترده تر کرده و از سطح بالا تر به کل تولید کننده های کشور نگاه کنید.
در مورد اول که سیستم دریافت بازخورد طراحی نشده این نشان دهنده صعف مدیریتی است، چرا که یک مدیر باید بتواند از عملکرد خود بازخورد دریافت و در صورت وجود اشکالات در نتایج حاصله نسبت به تصحیح اهداف جهت نیل به استراتژی شرکت اقدام نماید، البته اگر واقعا استراتژی و ماموریتی برای شرکت مزبور تعریف شده باشد. این به نفع شرکت ها است زیرا باعث می شود ضمن حفظ بقای خود کیفیت محصولات خود را بالا برده و همیشه بروز باشند.
در مورد دوم خود ما مقصر هستیم! آیا ما تا به حال شده است که نسبت به اطراف خود حساس بوده و حتی به صورت تلفنی هم که شده اشکالات محصولات خریداری شده را به شرکت های تولید کننده اطلاع داده باشیم؟
شاید بگویید مگر ما چنین وظیفه ای داریم؟ در نگاه اول شاید شما در این خصوص وظیفه ای نداشته باشید ولی خوب اگر به فکر پیشرفت کشور و تولید کننده های آن هستید و می خواهید هم خودتان و هم فرزندانتان در آینده محصولات بهتری را خریداری نمایید باید این فرهنگ را در خود ایجاد کرده و در کشور جا بیاندازید. کیفیت حق شماست و پیشرفت لازمه کشور است، از اینرو نباید از این امر مهم سرسری گذشت زیرا کیفیت ضامن بقای تولید کننده های کشور و بقای آنها ضامن اشتغال فرزندان شماست و بقای هردو ضامن بقای کشور است.
بیایید دست در دستان هم فرهنگ ساز بوده و آن را گسترش دهیم.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *