طنز، زبل و زبلستان

زبل و زبلستان

با عرض سلام و آرزوی لحظاتی خوش برای دوستان گرامی. به برگه زبلستان خوش آمدید. در ابتدا تلاش دارم کمی پیرامون شخصیت زبل و منطقه زبلستان و چگونگی آفرینش آنجا کمی کی برد فرسایی کنم(بنازم به این همه ادبیات جیگر جون).
کشور ما ایران کشوری است در گستره ای وسیع به بلندای دماوند و فروتنی و بخشندگی خلیج همیشه فارس مردمانی خاکی و دوست داشتنی از شرق تا غرب و شمال تا جنوب. با فرهنگی چند هزار ساله و اقوام گوناگون، ادبیات آن غنی و شاعرانش بلند آوازه. نفت در رگ های و آب در رود هایش جریان دارد. کشوری مایه دار با اقوام مختلف. گل های ایران شکفته و بلبل هایش مست و خواننده. در میان این همه گل و بلبل بسی مایه ناخرسندیست که دشمنان آسایش و آرامش ما در پی تفرقه افکنی در میان اقوام مختلف کشور با مدد از ابزار های جوک و لطیفه و پیامک هستند و برخی از ویژگی ها و برجستگی های هر قومی را به سخره گرفته و موجبات پریشانی و فتنه را پدید می آورند.
با این وصف ها بر آن شدم بسیاری از این به اصطلاح جک ها را در غالب طرحی نو ارائه نمایم تا ضمن بهره مندی از آنها مکر دشمنان را با یاری شما به آنها برگردانیم.
مشخصات زبل و زبلستان و شخصیت آن ها هنوز به دلیل اینکه تازه متولد شده اند تا کنون شکل کاملی ندارند و به مرور تشکیل خواهند شد اما آنچه می دانیم:
زبلستان:
منطقه ایست خوش آب و هوا با گل و بلبلی چند که در آن مردمان گوناگون ساکنند. شهر های همسایه بسیار و شاخصه های خاص خود را دارند.
زبل:
شخصیتی است طنز گونه و هوشیار. با کسانی دوست است با نام و نشان با ویژگی های شخصیتی منحصر به فرد. خنگ، هوشیار، خسیس، رند و … بیشتر مبادی آداب :).

اطلاعات بیشتر در آینده در همین صفحه به روز رسانی خواهد شد. با ما باشید.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *