مذهبی

خسارات و تلفات حمله موشکی ایران به آمریکا چه بوده است؟

بعد از حمله اخیر موشکی ایران به پایگاه هوایی آمریکا در عین الاسد کشور عراق سوال کارشناسان این است که واقعا خسارات و تلفات حمله موشکی ایران به آمریکا چه بوده است؟
در مورد حمله اخیر ایران به پایگاه های آمریکایی دو احتمال وجود دارد:
الف – حمله تلفات نداشته است.
ب – حمله تلفات داشته است.
الف_ در صورت نداشتن تلفات سه احتمال وجود دارد:
اول
عملیات تلفات نداشته چرا که ایران برابر اصول انسانی قبل از حمله هشدار صادر نموده است که ایران قبلا هم در زمان جنگ تحمیلی هنگامی پرتاب موشک این عمل را انجام داده و مسبوق به سابقه است.
دوم
اینکه ایران جهت اطلاع کشور عراق و مسئولین عراقی حمله آنها را در جریان قرارداده و کشور عراق آمریکا را از احتمال آغاز عملیات آگاه کرده است.
سوم
عملیات تلفات نداشته چون طرف مقابل از قبل می دانسته احتمال وجود حمله بالاست و در وضعیت هشدار و آماده باش بوده و پایگاه های خود را تخلیه نموده است.
ب _ که قویتر هم هست تلفات وارد شده اما میزان خسارت را به دلیل مسائل امنیتی و ندادن اطلاعات از میزان خسارت رسانی و عملکرد موشکها به ایران و عدم پاسخگویی به ملت آمریکا پنهان کرده باشند که البته در موارد نظامی به نظر می رسد هر کشوری در این شرایط همین کار را انجام خواهد داد.
در هر صورت نکته مهم این ماجرا اما مصداق ضرب المثلی هست که میگوید “فیل زنده و مرده اش صد تومان می ارزد” ایران با موشک باران پایگاه های آمریکایی هیمنه پوشالی ارتش تروریستی آمریکا را از بین برده است و یعنی آمریکا را به نوعی کشت و آبروی او را ریخت، چه خسارتی از این بزرگتر
که از زمان بعد از جنگ جهانی دوم تا کنون کشوری جرات نداشته به آمریکا حتی با صدای بلند صحبت کند، اما ایران پایگاه های او را هدف قرار داده است و موشک باران نموده است و از قبل هم گفته انتقام خواهد گرفت و موشک های ایران رهگیری نشد و به هدف اصابت نمود و این دقیقا نکاتی است که کارشناسان نظامی از این حمله درک می کنند و پیامی است که دریافت داشته اند و به قدرت ایران اذعان نموده اند و این مسئله در آینده باعث افزایش جرات سایر گروه های مخالف آمریکا در منطقه و نا امنی برای آمریکایی ها شده و تاثیرات بین المللی بر روابط آمریکا را با سایر کشور ها تحت تاثیر فرار خواهد داد حتی شرکای نزدیک به خودش. و پیام دیگری برای سایر دشمنان اروپایی ایران خواهد داشت که مبادا به سرنوشت آمریکا دچار شوند چرا که کشور های آنها در تیر رس ایران است و حامل پیام آشکار صلح توام با هشدار به برخی کشور های همسایه ایران نیز می باشد و مواضع گروه های طرفدار ایران در منطقه را تقویت می نماید.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *